Wednesday, November 30, 2011

pencetus musim batuk ? =='



haha ! tajuk itu mesti buat kamu
tak tidur malam kalau TERkena kan ?
terpinga-pinga memikirkan apa sebenarnya
pencetus musim batuk ? haa !



post kali ini adalah post mengenai RAMBUTAN !
haha ! nampak tak warna rambutan tu ?
meraaahhhhh ! mesti lah manis kan ?
okay , sebenarnya saya nak kongsi cerita mengenai
pengalaman saya bersama family dan saudara-mara
yang lain bertungkus-lumus memetik rambutan
di kampung saya iaitu
Kampung Sungai Kayu Ara  *berdekatan dengan OU je :)




hehe ~  sebenarnya kitaorang dibantu oleh pakcik indon
yang duduk berdekatan dengan pokok itu
dia lah yang panjat dan cantas dahan pokok
satu persatu jatuh ke tanah tumpah darahku
* ayat lebih-lebih pulak :)




sambil memetik rambutan yang telah dicantas
oleh pakcik indon yang kuat !
satu masuk plastik satu masuk mulut
dua masuk plastik dua masuk mulut dan seterusnyalah
nasib baiklah saudara-mara yang lain datang
tak adalah keboringan sangat kan ?  hee ~




banyak jugaklah yang kitaorang dapat
adalah dekat 4 ke 5 beg plastik sampah ? hee ~
setiap keluarga yang datang dan bertungkus-lumus
mendapat habuan iaitu sebeg plastik rambutan
haha ! rambutan yang ditanam oleh atuk saya * barangkali
adalah rambutan yang terbaik yang pernah saya makan .









okay ! saya rasa cukup sampai sini dulu saya bercerita
berceloteh , merepek-repek , dan lain-lain
sekian , assalamualaikum ^^



 

No comments:

Post a Comment